sierpnia 10, 2015

Lemoniada cytrynowa z miętą i bazylią

   Upały mi nie straszne - mam lemoniadę. Walcz i Ty z upałem zimnym, domowym napojem !
Lemoniada cytrynowa z miętą i bazylią doskonale chłodzi i orzeźwia. Nie zawiera żadnych niepotrzebnych dodatków, a poziom słodkości i kwaśności możesz sam/sama regulować.

domowa lemoniada


Składniki:
  • 2 cytryny
  • 3-4 łyżki cukru pudru
  • 1,5 litra zimnej wody ( dodałam schłodzoną wodę filtrowaną, ale może być też mineralna niegazowana luba gazowana )
  • kilka gałązek mięty
  • 2 gałązki bazylii
  • 3 plasterki limonki
  • kostki lodu

Wykonanie:
Wycisnąć sok z cytryn. Sok cytrynowy wymieszać z cukrem pudrem i zagotować. Gotować 2-3 minuty. Wystudzić. Tym oto sposobem gazę do lemoniady mamy gotową.

Do butelki/karafki/dzbanka lub innego naczynia wrzucić plastry limonki. Gałązki mięty i bazylii lekko rozetrzeć w dłoniach, tak by uwolniły swój aromat, roztarte wrzucić do naczynia na lemoniadę. Wlać bazę do lemoniady i uzupełnić wodą. Dokładnie wymieszać. Na koniec dodać kostki lodu, chyba, że tak jak ja, mocno schłodziliście wodę.


lemoniada cytrynowa z miętą

Smacznego !

2 komentarze:

  1. Orzeżwiająco, muszę koniecznie wypróbować :D A kiedy rozwiązanie konkursu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj !
      Awyniki konkursu znajdziesz we wpisie konkursowym.
      Pozdrawiam.

      Usuń

Copyright © 2017 kolorowo-torcikowo