marca 06, 2015

Wafle kakaowe z mlekiem w proszku

   Jeden ze smaków dzieciństwa - chrupiące  wafle przekładane masą kakaową z mlekiem w proszku. Niezwykle proste w przygotowaniu.
To zdecydowanie najlepszy przepis na masę do wafli. Wypróbowałam wiele, ale ten najstarszy, zeszytu mamy, robiony odkąd sięgam pamięcią nie ma sobie równych.

wafle z mlekiem w proszku


Masa do wafli:
  • 125 g margaryny  ( Bielska lub Palma )
  • 0,5 szklanki cukru
  • 1/4 szklanki wody
  • 2 łyżki kakao
  • 1 szklanka mleka w proszku
  •  5-6 tafli  wafli tortowych kwadratowych


Wykonanie:

Margarynę, cukier, kakao i wodę umieścić w garnku. Zagotować. Cukier musi się zupełnie rozpuścić.
Pozostawić do ostygnięcia.



Kiedy płyn przestygnie, dodać mleko w proszku. Całość dokładnie wymieszać - łyżką lub mikserem.

Masą kakaową smarować wafle. Wafle po przełożeniu przyłożyć deską i obciążyć. Pozostawić na godzinę, żeby się dobrze skleiły.

wafle z masą kakaową


kakaowa masa do wafli


Smacznego !



17 komentarzy:

  1. To smak mojego dzieciństwa. Bardzo je lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie taki sam przepis znalazłam w starym zeszycie mojej Mamy. Nawet proporcje są takie same :) a wafle pyszne, że palce lizać, hit każdej rodzinnej imprezy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katarzyno pewnie w niejednym maminym zeszycie takowy się znajdzie.
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Dokładnie taki sam przepis znalazłam w starym zeszycie mojej Mamy. Nawet proporcje są takie same :) a wafle pyszne, że palce lizać, hit każdej rodzinnej imprezy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi wyszedł płyn

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy mleko zostalo dodane, gdy masa kakaowa ostygła?

      Usuń
    2. Czy mleko zostalo dodane, gdy masa kakaowa ostygła?

      Usuń
  5. Zamiast margaryny polecam masło, delikatniejszy smak:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam,
    Polecam ogólnie mleko w proszku firmy Mlekovita, masa dzięki temu jest puszysta i smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Polecam mleko w proszku OSM Siedlce- od kilkudziesięciu lat w niebieskim, foliowym opakowaniu. Najlepsze mleko w proszku.

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie to można wcinać :D u mnie w domu schodzą momentalnie!

    OdpowiedzUsuń
  9. przepis idealny! Wreszcie po raz pierwszy wyszły mi wafle nie namoknięte i pyszne! Tylko szkoda, że zawsze 1 warstwa musi byc z dzemem, bo masy nie wystarcza (a smarowałam na te mniejsze 'dziurki')

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow, te wafle to smak mojego dzieciństwa! Moja babcia je robiła i to był najlepszy przysmak jakikiedykolwiek jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam ten przepis. Ulepszylam go dodając zapach rumowy oraz w środkową warstwę powidła śliwkowe, które rownoważą słodki smak. Zn8kają zawsze w moment.Właśnie zrobiłam z 8 porcji 6 paczek wafli na bal karnawałowy.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2017 kolorowo-torcikowo