listopada 10, 2014

Czekoladowe ciasto z gruszkami

   Czekoladowych ciast nigdy dość ! Dobrze piszę ? Ktoś uważa inaczej ? 
Dziś mam dla Was szybkie czekoladowe ciasto z gruszkami. Niezwykle proste w przygotowaniu, a jednak z efektem WOW ! Myślę, że zostaniecie jego wielbicielami.


Składniki:
( na podłużną blachę długości około 35 cm )

* 160 g czekolady ( 100 g gorzkiej + 60 g mlecznej )
* 50 g masła
* 200 g mąki pszennej
* 10 g ciemnego kakao
* 2 łyżeczki proszku do pieczenia
* 3 jajka
* 3/4 szklanki cukru
* 3 gruszki
* sok z cytryny

* cukier puder

Wykonanie:
Gruszki obrać ze skóry, przeciąć na połówki i usunąć gniazda nasienne. Owoce delikatnie ponacinać wzdłuż, na głębokość 2 mm. Gruszki skropić sokiem z cytryny.
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, razem z masłem.
Połączyć w miseczce mąkę, kakao i proszek do pieczenia.
Jajka ubić z cukrem na gładką, puszystą masę. Do masy jajecznej dodać rozpuszczoną, przestudzoną czekoladę - wymieszać. Dodać mąkę z kakao i proszkiem do pieczenia - dokładnie połączyć składniki.
Do wyłożonej papierem do pieczenia blachy wlać ciasto czekoladowe. Na cieście ułożyć gruszki, lekko je wciskając w ciasto.

Ciasto czekoladowe piec w 170 stopniach C przez 50 minut.

Upieczone ciasto dobrze wystudzić. przed podaniem posypać cukrem pudrem.



Smacznego !

6 komentarzy:

  1. czekolada i gruszka to świetne połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie super ciacho! marzy mi się takie już od dłuższego czasu.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Boskie połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto pychotka. Czekoladowość powala! :)
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://karolinakuchmaci.blogspot.com/
    PS:Obserwuję i liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń
  5. jadłam kiedyś podobne z gruszką i bardzo mi smakowało :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2017 kolorowo-torcikowo