września 26, 2017

Detoks owocowo-warzywny

   Kilka dnie temu przeprowadziłam 3-dniowy detoks  owocowo-warzywnyo. Detoks miał na celu oczyszczenie organizmu, takie "wewnętrzne sprzątanie".
Nie jestem lekarzem, dietetykiem, ani żadnym specjalistą w tej dziedzinie. Wiedzę na temat detoksu czerpałam od osób, które miały już takie doświadczenia  za sobą. Detoks przeprowadziłam na własną odpowiedzialność.




Po co ten detoks ?

Detoks ma na celu oczyszczenie organizmu z toksyn, złogów i wszystkiego co wewnątrz naszego ciała zalega. Zanieczyszczamy swój organizm poprzez niezdrowe jedzenie i od czasu do czasu warto gruntownie sprzątnąć te śmieci.

To moje pierwsze podejście do detoksu i już wiem, że z całą pewnością nie był to jednorazowy wyczyn. Będę systematycznie powtarzała takie oczyszczanie.


Na czym polega detoks owocowo-warzywny ?



Detoks owocowo-warzywny to odżywianie oparte tylko i wyłącznie na owocach i warzywach. Jemy systematycznie, 5 posiłków dziennie. Dania przygotowujemy z użyciem warzyw i owoców, lekko doprawiamy. Staramy unikać się owoców wysokocukrowych ( śliwki, winogrona ) oraz warzyw skrobiowych ( ziemniaki ). Z diety zupełnie eliminujemy cukier oraz używki - mocna herbata, kawa, alkohol. Pijemy wodę z cytryną oraz ziołowe herbatki lub niesłodzone kompoty.
Używamy przypraw, sól stosujemy w ilościach minimalnych.



Korzyści płynące z detoksu

Po detoksie organizm odzyskuje siły witalne i energię. Skóra staje się bardziej promienna. Uczucie lekkości towarzyszy przez cały dzień.
W trakcie 3 dni odczułam szereg zmian. Dzień pierwszy był dniem najgorszym, byłam wiecznie głodna, zła. Po południu złapał mnie silny ból głowy, który trwał do momentu, aż położyłam się spać.
Dzień drugi był zdecydowanie łatwiejszy. Wstałam wyspana, głód już tak nie doskwierał, wypełniała mnie energia. Wreszcie chciało mi się działać. Tego dnia zrobiłam nawet krótki trening.
Dzień trzeci - pobudka  przed godziną 7 - bez problemów. Energia nadal mi towarzyszyła, głód nie doskwierał.

Po 3 dniach powróciłam powoli do jedzenia wszystkich produktów. Zachowałam jednak pory posiłków oraz racjonalne zasady odżywiania. Póki co trwam w postanowieniu zdrowego jedzenia.




MENU 3-DNIOWEGO DETOKSU OWOCOWO-WARZYWNEGO



DZIEŃ 1:

 7.00 - woda z cytryną

 8.00 - śniadanie: koktajl z banana, truskawek i mleka migdałowego *

11.00 - II śniadanie: banan

14.00 - obiad:gotowana zielona fasolka szparagowa z sosem pomidorowym ( można zjeść bez sosu )

16.00 - podwieczorek: koktajl z jabłka, kiwi, selera naciowego i wody *

19.00 - kolacja: sałatka z mixu sałat z pomidorem, ogórkiem, oliwkami, czerwoną cebulą
                         + łyżka  oliwy z sokiem z cytryny *




 DZIEŃ 2:

 7.00 - woda z cytryną

 8.00 - śniadanie: sałatka z pomidorów, cebulki i natki pietruszki  + matcha z mlekiem migdałowym

11.00 - II śniadanie: koktajl z truskawek, boćwiny i wody ( zamiast boćwiny może być burak ) *

14.00 - obiad: leczo z cukinii, papryki, cebulki, pieczarek i pomidorów doprawione ziołami

16.00 - podwieczorek: tarte jabłko z cynamonem

19.00 - kolacja: gotowany kalafior



DZIEŃ 3:

 7.00 - woda z cytryną

 8.00 - śniadanie: smoothi bowl z mango i banana z borówkami + matcha z mlekiem migdałowym *

11.00 - jabłko

14.00 - obiad: zupa krem  na bazie leczo i dyni ( leczo z dnia poprzedniego ) *

16.00 - podwieczorek: koktajl z jabłka, borówek i wody *

19.00 - kolacja: sałatka z brokuła, pomidora i czerwonej cebuli z odrobiną oliwy i soku z cytryny



 Do każdego posiłku oraz pomiędzy posiłkami - woda, woda z cytryną lub ziołowe herbatki naturalne.


*
PRZEPISY:


Koktajl bananowo-truskawkowy: zmiksuj 1 banana, kilka truskawek i 150 ml mleka migdałowego lub ryżowo-migdałowego. pij od razu.

koktajl z banana i truskawek
koktajl bananowo-truskawkowy



Zielony koktajl z selerem naciowym: zmiksuj 1 jabłko, uprzednio obrane i wydrążone, 1 obrane kiwi i 2 łodygi selera naciowego. Dodaj około 150 ml wody. Pij od razu.

zielone smoothi z kiwi
zielony koktajl z selerem naciowym




Smoothie bowl: zmiksuj 1 mango z 1/2 banana. Mus przełóż do miseczki. Dodaj pokrojoną w plastry pozostałą część banana oraz garść borówek. Możesz dodać trochę sproszkowanej herbaty matcha.


smoothie bow z mango



Zupa krem z warzyw: do około 4 łyżek warzywnego leczo ( cukinia, papryka, pomidory, pieczarki i cebula ) dodaj 200 g pokrojonej w kostkę, obranej ze skóry dyni i około 200 ml wody - gotuj do miękkości. Zmiksuj na krem i dopraw odrobiną soli i ziołami. Zjedz porcję zupy.

zupa krem z warzyw



Koktajl z borówką: zmiksuj 1 obrane i wydrążone jabłko z garścią borówek i 150 ml wody. pij od razu.




Matcha: zalej 1/2 łyżeczki sproszkowanej herbaty matcha około 50 ml gorącej wody. Dobrze wymieszaj, by proszek się rozpuścił. Uzupełnij filiżankę wodą i spienionym mlekiem migdałowym.



Herbatę matcha piłam zamiast kawy - zwyczajnie w świecie nie mogłam funkcjonować bez dodatkowego powera. Jeżeli nie pijacie kawy lub jej odstawienie nie wywołuje u Was żadnych efektów ubocznych - nie musicie włączać matchy do diety.


Pozostaje mi życzyć Wam wytrwałości i cierpliwości na detoksie. Czekam na Wasze wrażenia.

4 komentarze:

  1. Brawo!
    Jestem ciekawa gdzie kupujesz Matcha?
    Fajny wpis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joasiu, tej ze zdjecia szukaj w Netto, tam jest półka z produktami Look Food.

      Usuń
  2. smakowite pozycje :) chociaż przyznam, że przez cały dzień jem mniej niż jest na tym detoksie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie...czesto rezygnujemy z systematycznych podilkoe...a to klucz do smukłej sylwetki.

      Usuń

Copyright © 2017 kolorowo-torcikowo