lipca 18, 2014

Ogórki małosolne



Ogórki małosolne to pierwszy z przetworów ogórkowych wykonywany w mojej kuchni.
Ich przygotowanie zajmuje niewiele czasu i są gotowe już pod trzech dniach.
Choć ja osobiście zajadam te dwudniowe, jeszcze słabo ukiśnięte, w środku twarde i całkiem zielone :)
Lubię tak !

Ogórki małosolne to przetwór nietrwały, dlatego warto robić je w niedużych słojach - na bieżąco.
No chyba, że mamy w domu ogórkowych żarłoków !








Składniki:

* ogórki gruntowe
* gałązki kopru
* kilka ząbków czosnku
* sól
* woda




Wykonanie:

Nie podaję szczegółowych proporcji dotyczących składników, gdyż każdy z Was dostosuje je odpowiednio do słoja, w jakim ogórki ma zamiar przygotować.

Ogórki umyć.
W słoju ułożyć dość ciasno warstwę ogórków. Między ogórki włożyć 3-4 ząbki czosnku ( ja włożyłam 3 ząbki na słoik o pojemności 700 ml ) oraz gałązkę kopru.
Uzupełnić słoik ogórkami. Na wierzchu ułożyć jeszcze 1-2 gałązki kopru.

Zagotować wodę, osolić ( ma być lekko słona ). Wodę odstawić do wystygnięcia.
Ciepłą, nie gorącą wodą zalać ogórki i szczelnie zamknąć. 

Ogórki przechowywane w kuchni, po 3 dniach są już gotowe.



Smacznego !

1 komentarz:

  1. Wczoraj zerwałam w swoim ogrodzie pierwszego ogóreczka, więc za chwilę małosolne i u mnie się pojawią.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2017 kolorowo-torcikowo