października 15, 2013

Żeberka z sosem orzechowym


Składniki:

1 kg żeberek wieprzowych

2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
1 łyżka sosu sojowego
1 łyka octu winnego
2 łyżki oleju

sól





Wykonanie:

Żeberka umyć, podzielić n porcje., posolić.

Zrobić marynatę.
Koncentrat pomidorowy, sos sojowy, olej i ocet - połączyć razem. Marynatą zalać żeberka i wetrzeć marynatę w mięso.
Odstawić na 2 godziny.


Żeberka przełożyć do foliowego rękawa do pieczenia.
Piec w temperaturze 170 stopni C przez 45  minut. Po tym czasie rozciąć rękaw i piec odkryte żeberka przez 10-15 minut.

Do żeberek polecam sos orzechowy.

SOS ORZECHOWY:
3 łyżki masła orzechowego niesolonego
1,5 łyżki majonezu
1 łyżka sosu sojowego
łyżeczka posiekanego chilli

Wszystkie składniki łączymy bardzo dokładnie. Sos podajemy do żeberek lub innych mięs.


Smacznego !

6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. tak, bardzo mi smakował... A można też zamiast majonezu dodać mleczko kokosowe... ja nie miałam akurat pod ręką, dlatego dałam majonez.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. heh... mój sobie tyle nałożył na talerz, że nie dał rady dojeść :D

      Usuń

Copyright © 2017 kolorowo-torcikowo