stycznia 22, 2013

Z okazji Dnia Babci i Dziadka
- ciasto dla mojej babci -

Wczoraj wieczorem postanowiłam upiec ciasto dla babci, by zrobić jej prezent w dniu jej święta. Nie miałam go już jak zanieść, więc podaruję go dzisiaj ! Oczywiście nie całe - babcia nie dała by rady tyle :) Trochę zostawiam sobie i moim domowym łasuchom.




Murzynek z serem - przepis

Składniki:
CIASTO: 20 dag margaryny
               3 łyżki oleju
               1 1/2 szkl. cukru
               1/3 szkl. wody
                3 łyżki kakao
               
Wszystkie składniki rozpuścić w garnku - zagotować - odstawić do wystygnięcia.
Gdy już będzie zimne dodać:


4 żółtka
2 czubate szklanki mąki
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Wymieszać.
Ubić pianę z 4 białek - delikatnie połączyć z ciastem. Wylać na blachę.

SER: 60 dag białego sera
         2 jajka
         2 łyżki mleka
         3/4 szkl. cukru
         1/3 szkl. mąki
         cukier waniliowy
Wymieszać mikserem/blenderem.

Ser wykładać na ciasto łyżką.

Piec w 180 stopniach C, około 45 minut.


Smacznego !

8 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie, zrobię na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapomniałam dodać, że Babcia na pewno szczęśliwa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie Ci ładne serowe łatki wyszły. Mnie nawet zebra opada :(

    Babcia na pewno była zachwycona prezentem :)

    li_lia
    http://lilia.celes.ayz.pl/blog/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja piekłam cos podobnego, ale to się u nas nazywa "cielak".
    Trafiony prezent.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam ponownie :)

    Pisałam wczoraj, że zrobię i zrobiłam. Nie pogniewasz się, że skopiowałam Twój przepis?

    http://melagotujeitestuje.blogspot.com/2013/01/murzynek-z-niespodzianka.html


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. - fajnie, że się skorzystałaś :)

      Usuń
    2. Ciasto bardzo smaczne i wilgotne dzięki twarożkowi :) Jesteśmy zachwyceni :) Dziękuję za inspirację :)

      Usuń

Copyright © 2017 kolorowo-torcikowo