września 13, 2017

Fit ciasto czekoladowe

    Jak sobie radzić, gdy postanowiłaś zdrowo jeść, zrezygnowałaś ze słodyczy, a tu nagle ta przeogromna ochota na słodkie ciacho?
Znam sposób, bardzo czekoladowy sposób, który z pewnością zaspokoi Twoje pragnienie, a Ty nie będziesz miała wyrzutów sumienia z powodu kawałka zjedzonego ciasta.


fit-ciasto-czekoladowe


Pamiętaj tylko - zjedz mały kawałek, nie całe ciacho ;) To, ze ciasto jest fit, wcale nie oznacza, że możesz się nim bezkarnie objadać.


Moje czekoladowe ciasto przygotowałam prawie bez użycia cukru, jest tylko odrobina cukru znajdująca się w gorzkiej czekoladzie. Dodałam też zdrową mąkę jaglaną oraz olej kokosowy.




PRZEPIS NA 
FIT CIASTO CZEKOLADOWE



Składniki:
( * szklanka o pojemności 250 ml ) 

  • 4 jajka
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 50 g daktyli
  • 50 g oleju kokosowego
  • 1 banan 
  • 1/2 szklanki mąki jaglanej *
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia



Przygotowanie ciasta: 

Daktyle zalać ciepłą wodą i odstawić na 1 godzinę. Po tym czasie daktyle odcedzić na sicie z nadmiaru wody i rozdrobić za pomocą blendera.

Daktyle połączyć z żółtkami, i  bananem  - zmiksować.

Czekoladę i olej kokosowy rozpuścić w mikrofali lub w kąpieli wodnej.



Rozpuszczoną czekoladę z olejem kokosowym wymieszać z daktylami zmiksowanymi z bananem i żółtkami. Następnie dodać mąkę jaglaną wymieszaną z proszkiem do pieczenia.

Białka ubić na sztywną pianę.
pianę z białek dodać do przygotowanego ciasta i dokładnie połączyć.

Ciasto wylać na blachę o średnicy około 20x20 cm.

Piec w temperaturze 180 stopni C przez 15 minut.


ciasto-czekoladowe-fit


ciasto-na-mące-jaglanej

czekoladowe-ciasto



Smacznego !

4 komentarze:

  1. Szukam nowych przepisów na ciasta bez cukru ( mój syn jest na diecie bezcukrowej) znalazłam ten,Efekt? W ciągu tygodnia piekłam go 3 razy!! Mój syn i reszta domowników zachwycona. Bardzo dziękuję za ten przepis!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2017 kolorowo-torcikowo