stycznia 24, 2015

Chili con carne - inaczej

    Tak w ogóle, to nie wiedziałam, czy nazywać tę potrawę chili con carne czy inaczej. No ale inaczej, to jak - mięso mielone z fasolą i pomidorami ? Chili con carne można zrobić na wiele sposobów, bazując jedna na podstawowych składnikach, czyli mięsie mielonym, papryce, cebuli i pomidorach - reszta to tylko dodatki. Aha ... ja ułatwiłam sobie pracę i zamiast papryki i pomidorów dodałam sos lutenica.


Składniki:

* 350 g mielonego mięsa - u mnie z łopatki wieprzowej
* 2 średniej wielkości cebule
* 200 g białej fasoli z puszki
* 150 g kukurydzy - mrożonej lub z puszki
* 4 łodygi selera naciowego
* 3 ząbki czosnku
* sos lutenica - słoiczek 300g
* chili w proszku lub świeża papryczka
* sól, pieprz
* oregano
* olej rzepakowy do smażenia


Wykonanie:
Cebulę pokroić w kostkę. Na rozgrzanym tłuszczu podsmażyć cebulę. Do cebuli dodać mięso - zrumienić.
Seler naciowy pokroić w plasterki - dodać do mięsa i smażyć około 2-3 minut.
Mięso zalać sosem lutenica. Jeśli nie macie takiego sosu, możecie dodać pomidory z puszki i odrobinę koncentratu pomidorowego, oraz pokrojoną w kostkę paprykę.

Fasolę i jeśli użyjecie kukurydzy w puszce, to kukurydzę także - opłukać na sicie pod bieżącą wodą. Odsączyć i dodać do mięsa. Chili con carne gotować kilka minut.

Na koniec dodać roztarty czosnek, pokrojone drobno chilli ( lub trochę chili w proszku ). Doprawić do smaku solą i przyprawami.

Podawać z pieczywem lub ryżem.



Smacznego !

2 komentarze:

Copyright © 2017 kolorowo-torcikowo