maja 07, 2014

Brownie z kajmakiem ( z krówką )

  Najszybsze i najlepsze - moje ukochane brownie !
 Tym razem nieco je osłodziłam i dodałam gotowej masy kajmakowej. Rewelacja !


  

Składniki:


150 g czekolady gorzkiej ( około 70% kakao )
80 g masła
90 g cukru
4 jajka
2 łyżki mąki pszennej

2-3 łyżki kajmaku/ masy krówkowej ( z puszki ) 












 Wykonanie:

Czekoladę połamać.
W garnku zagotować wodę, postawić na nim miskę lub mniejszy rondelek - wsypać połamaną czekoladę.
Do czekolady dodać pokrojone w kostkę masło - pozostawić czekoladę z masłem na parze, aż się rozpuści. Od czasu do czasu można zmieszać.
UWAGA - czekolady nie podgrzewać za mocno !

Kajmak/masę krówkową podgrzać, ażeby ją upłynnić.


Jajka ubić z cukrem na jasną, puszystą masę. Miksować do momentu, aż cukier zupełnie się rozpuści, a masa jajeczna stanie się prawie biała.

Do ubitych jaj dodać rozpuszczoną, lekko przestygniętą czekoladę i 2 łyżki przesianej mąki - wymieszać.

Ciasto wykładać na wysmarowaną masłem blachę prostokątną o wymiarach 25x20 cm lub do tortownicy średnicy 26cm. Wierzch ciasta polać kajmakiem, najlepiej łyżką, cieniutkimi stróżkami.

Piec w 240 stopniach C przez 10 minut.


Przed podaniem, kawałek brownie można dodatkowo polać płynnym kajmakiem. 





Smacznego !

4 komentarze:

Copyright © 2017 kolorowo-torcikowo