maja 17, 2015

Hellada na talerzy, czyli warsztaty kuchni greckiej z Lidl

    8 maja w studiu kulinarnym Cook Up, odbyła się prawdziwa grecka uczta, a wszystko za sprawą pewnego wydarzenia. To tego dnia odbyły się warsztaty kuchni greckiej, zorganizowane przez Lidl. Warsztaty poprowadził Pascal Brodnicki, a pod jego okiem szkoliła się zacna grupa blogerów kulinarnych.


Już na powitanie suto zastawiono dla nas stoły. Na stołach pojawiły się tradycyjne greckie przystawki, a wśród nich: sery, oliwki, antipasti, faszerowane ryżem liście winogron, słodka chałwa i inne. Wszystkie te smakołyki, będą dostępne od jutra, tj. 18 maja w sklepach sieci Lidl.



Zadanie jakie na ten dzień dla nas zaplanowano, nie było proste. Pascal, chyba uznał nas za mistrzów noży i patelni i przygotował bogate menu. Cała grupa miała do przygotowania łącznie 8 dań. Siekania i krojenia było co niemiara. To była niezła szkoła "obsługi" noża. Sprawdziliśmy się, nikt sobie paluszków nie pokaleczył....No dobra, była jedna ranna osóbka i to nie byłam ja :)

Z racji, że dań do przyrządzenia było sporo, czasu wcale ie tak wiele, podzielono nas na grupy, tak by każda z grup przygotowywała swoje danie. Ja, wspólnie z dziewczynami, przygotowywałam pieczarki po grecku, w międzyczasie pomagałam siekać bakłażany na mus z bakłażana z jogurtem greckim, kroiłam pomidory do sałatki - do była akurat przystawka z poza menu. Swój udział miałam także w przygotowywaniu deseru, którego w ostateczności nie zdążyliśmy upiec :(



Gotowanie przebiegało w bardzo miłej atmosferze. Pascal Brodnicki okazał się niebywale sympatyczną osobą, a jego rady i wskazówki będą dobrą lekcją na przyszłość.

Menu warsztatów kuchni greckiej wyglądało następująco:
MEZZE:
* ciasto ziemniaczane z serem kozim i miętą
* czerwona cebula faszerowana mięsem
* sałatka z cukinii z cytryną i fetą
* mus z bakłażana z greckim jogurtem
* pieczarki po grecku

DANIE GŁÓWNE:
* papilotka z dorsza z boczkiem wędzonym i zieleniną
* chlebek mięsny po grecku z tzatziki Pascala

DESER:
*kourabiethes, czyli tradycyjne greckie ciasteczka wypiekane na Boże Narodzenie

Warsztaty przeciągnęły się nieco w czasie, jednak chyba nikt nie miał tego za złe. Na pewno nie ja, choć zmęczenie dało mi się we znaki. Tak to jest, gdy trzeba dojechać te kilkaset kilometrów ...

Powiem Wam, że tak zastawionych jedzeniem stołów, nie wiedziałam na żadnych innych warsztatach kulinarnych, a byłam już na wielu. Greckie wesele,  tak to wyglądało, tańców tylko nie było ;)





Najedzenie do syta, zabieraliśmy jeszcze jedzonko na wynos - szkoda by było te pyszności zmarnować. Ja tego dnia odwiedzałam jeszcze znajomych, więc witałam ich greckimi specjałami. Wszystko smakowało, i pojawiały się pytania - jak to jest zrobione, z czego to, gdzie to kupić, jak to przyrządzić ? Także, wiedza z warsztatów została przekazana dalej.



Jeśli jeszcze ktoś ma pytanie, gdzie kupić produkty kuchni greckiej, podpowiadam raz jeszcze - od jutra w sklepach Lidl trwa "Tydzień Kuchni Greckiej". Warto zrobić zakupy i skosztować choćby kilku specjałów z tego rejonu.
Gazetka promocyjna dostępna TUTAJ





1 komentarz:

Copyright © 2017 kolorowo-torcikowo