września 20, 2016

Sałatka ziemniaczana z wędzoną rybą

   Sałatka ziemniaczana ma wiele odsłon. Moja ulubiona jej wersja, to taka z wędzoną rybą. Śmiało możecie użyć najpopularniejszą makrelę, ale sprawdzi się też, wędzony dorsz, pstrąg  czy pstrąg łososiowy ( ten akurat znalazł się w mojej sałatce ) czy inna wędzona rybka.

Moja wersja sałatki kusi  barwami...a wszystko dzięki ziemniakom truflowym o bajecznym wręcz kolorze. Jeśli nie macie dostępu do takich ziemniaków, z powodzeniem możecie je zastąpić innymi mączystymi ziemniakami.

sałatka z wędzoną rybą




Składniki:
  • około 1 kg ziemniaków ( u mnie fioletowe truflowe )
  • 1 czerwona cebula
  • 1 nieduża wędzona ryba ( u mnie pstrąg łososiowy )
  • 3 ugotowane na twardo jajka
  • 3-4 kiszone ogórki
  • 350 g jogurtu greckiego lekkiego
  • 1 łyżeczka musztardy francuskiej
  • 1 łyżeczka miodu
  • sól, pieprz
  • świeża natka pietruszki




Wykonanie:
Ziemniaki ugotować w łupinach, w lekko osolonej wodzie. Ostygnięte obrać i pokroić w kosteczkę.
Jajka ugotować, ostudzić i pokroić również w kosteczkę.

Cebulę pokroić w pół cienkie pół plastry, ogórki kiszone w kostkę.

Rybę rozdrobnić, uważając by pozbyć się wszystkich ości.



Wszystkie składniki przełożyć do miski.

Jogurt wymieszać z płynnym miodem oraz musztardą. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Sosem jogurtowo-musztardowym polać sałatkę, delikatnie wymieszać.

Przed podaniem posypać posiekaną świeżą natką pietruszki.

sałatka ziemniaczana

sałątka ziemniaczana


Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2017 kolorowo-torcikowo