lipca 18, 2018

Biszkopt z owocami i galaretką

   Biszkopt z owocami i galaretką to kwintesencja lata - do zjedzenia !
Sezonowe, letnie owoce - maliny, borówki, jagody, porzeczki i brzoskwinie. Dorzucić możecie jeszcze inne, na które macie wielką ochotę, lub które przechowujecie w swoich lodówkach...a może zerwiecie wprost z krzaczka lub drzewa ?
Dowolność wg własnych upodobań.

Nie jest to przepis na zwykły biszkopt...mój z czystego przypadku lub może błędu w sztuce kulinarnej jest inny..i zdecydowanie lepszy.
Co poszło nie tak i co zaważyło na wyjątkowości tego ciasta ?
Z pośpiechu, chciałam zalać owoce na biszkopcie płynną galaretką - wiadomo co się stało. Galaretka zaczęła wsiąkać w ciasto. Reszcie dałm czas do stężenia, dopiero zalałam owoce.
Ale wsiąknięta w biszkopt galaretka, nadał ciastu wilgotności i smaku. Od teraz tylko taka wersja biszkoptu z owocami.
Polecam...i zachęcam do popełniania błędów w kuchni. Czasem potrafi wyjść z tego ... "niezłe ciacho" ;)



biszkopt-z-galaretką





PRZEPIS NA BISZKOPT Z OWOCAMI 
I GALARETKĄ




Składniki:


  • 3 jajka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2/3 szklanki mąki tortowej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 galaretki owocowe ( dodałam brzoskwiniową, cytrynową i owoce leśne )
  • około 400 g  owoców ( porzeczki, borówki, maliny, jagody, brzoskwinie )




Przygotowanie:




1. Jajka ubić z cukrem na bardzo jasną i puszystą masę. Lub osobno ubić białka, a do piany dodać żółtka i wymieszać.
Mąkę wymieszać z  proszkiem do pieczenia. Przesiać przez sito.
Do ubitej piany jajecznej dodać mąkę z  proszkiem - delikatnie, ale dobrze połączyć składniki.
Masę wylać do wyłożonej papierem  tortownicy o średnicy 25 cm.
Piec w temperaturze 160 stopni C przez około 25 minut.
Upieczony biszkopt wyjąć z tortownicy i pozostawić do ostygnięcia.


2. Galaretki rozpuścić w 1,25 l wrzącej wody. Pozostawić do ostygnięcia.


3. Owoce umyć i osuszyć. Brzoskwinie obrać ze skórki i pokroić w drobną kostkę.


4. Z ostygniętego biszkoptu skroić tzw. "skórkę", czyli wierzchnią warstwę ciasta.
Biszkopt ułożyć w tortownicy, wyścielanej folią spożywczą.
Biszkopt nasączyć płynną, zimną galaretką.

Na cieście ułożyć owoce i wstawić biszkopt do lodówki.

Gdy galaretka zacznie tężeć, zalać owoce na biszkopcie.
Biszkopt chłodzić do momentu stężenia galaretki.




biszkopt-z-owocami-i-galaretką

biuszkopt-z-letnimi-owocami


Smacznego !

4 komentarze:

  1. Bardzo chętnie zjadłbym te jedzenie.Tylko nie ma kto mi je zrobić w moim domu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiliśmy ostatnio taki biszkopt w weekend i dzieciakom bardzo smakował.

    OdpowiedzUsuń
  3. Do tego biszkoptu warto dodać jeszcze czekoladę i będzie perfekcyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio jak piekłem biszkopty razem z moją przyjaciółką to właśnie przyjaciółka poleciła mi szkole językową w https://ace.edu.pl/ . Skorzystałem z tej szkoły językowej i jestem bardzo zadowolony z tego powodu.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2017 kolorowo-torcikowo