października 10, 2017

Budyń ryżowy z wiśniami

   Zrobiło się zimno, a wraz z chłodnymi dniami nadeszła ochota na słodkości. U mnie ostatnio prym wiodą desery na ciepło.

Dziś skusiłam się na domowy budyń, ale w nieco innym wydaniu. Budyń przygotowałam z mleka i płatków ryżowych.  W planach mam jeszcze kilka wariacji na temat budyniu...ale co w mojej głowie siedzi, o tym przekonać się będziecie mogli tylko wówczas, gdy regularnie będziecie odwiedzali blog.

Dlaczego budyń ryżowy ? Ciekawa byłam nie tyle smaku, co konsystencji takiego budyniu. Wyszedł genialny !
Żeby nie było nudno, przygotowałam ryżowy budyń z cynamonem, słodzony miodem.

Domowy budyń smakuje najlepiej z owocami, dlatego w moim deserze znalazły się wiśnie. Wykorzystałam wiśnie mrożone, których smak wzbogaciłam przyprawami korzennymi.

Zróbcie koniecznie taki budyń. To tylko kilka minut przygotowań, a efekt końcowy zaskoczy Was pozytywnie.


budyń-z-płatków-ryżowych



PRZEPIS NA BUDYŃ RYŻOWY Z WIŚNIAMI



Składniki:
  • 2 szklanki mleka
  • 1 szklanka płatków ryżowych
  • 1 łyżka miodu
  • szczypta cynamonu


Dodatkowo:
  • 200 g mrożonych wiśni
  • 1 łyżka cukru 
  • 4-5 ziaren kardamonu
  • 5-6 goździków
  • szczypta cynamonu
  • szczypta imbiru




Przygotowanie budyniu:


Do rondelka wlać mleko - doprowadzić do wrzenia.
Na gotujące się mleko wsypać płatki ryżowe. Gotować 2-3 minuty, mieszając.
Ugotowane płatki ryżowe odstawić na kilka minut ( 5-7 minut ), aż napęcznieją.

W międzyczasie w rondelku zagotować mrożone wiśnie z cukrem i przyprawami.




Do ugotowanych płatków ryżowych dodać miód i cynamon. Za pomocą blendera, zmiksować płatki na gładki budyń.

Budyń ryżowy przekładać do pucharków/salaterek/kubeczków.
Budyń podawać z wiśniami.



budyniowy-deser-ryżowy

domowy-budyń-ryżowy-bezglutenowy


Smacznego !

2 komentarze:

Copyright © 2017 kolorowo-torcikowo