sierpnia 07, 2014

Sałatka z selerem naciowym i ananasem ( na słodko )



Z racji, że na jakiś czas pożegnałam się ze słodkościami... a raczej ograniczyłam ich spożycie - mój organizm bardzo, ale to bardzo łaknie czegoś słodkiego.

Z potrzeby chwili  powstała zdrowa sałatka, która w zupełności zaspokoiła moje łaknienie. Może nie jest to typowa sałatka na słodko, ale uwierzcie mi - jest pyszna !
Będzie często gościć na moim stole - to pewne.











Składniki:

* 1/2 ananasa świeżego
* 3-4 łodygi selera naciowego
* 70 g orzechów włoskich
* 1 łyżka rodzynek "jumbo" ( zamiennie może być żurawina )
* garść liści bazylii
* 1 łyżeczka miodu ( u mnie spadziowy )
* 1 łyżka oleju pistacjowego ( zamiennie: sezamowy, arachidowy )


Wykonanie:

Ananasa obrać ze skóry, wykroić zdrewniały środek i pokroić w kostkę.
Łodygi selera  umyć, osuszyć i pokroić w kawałki grubości około 1-1,5 cm.
Kawałki ananasa, selera oraz orzechy i rodzynki - wymieszać w misce.

Przygotować dressing.
Liści bazylii zmiksować razem z miodem i olejem. Tak przygotowanym dresingiem polać sałatkę tuż przed podaniem.



Smacznego !

1 komentarz:

  1. Selera uwielbiam w sałatkach i nie tylko ale chyba jeszcze nie łączyłam go z ananasem. Musze spróbować:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2017 kolorowo-torcikowo