sierpnia 14, 2014

Kanapka "włoska" ( z mozzarellą, pomidorem, oliwkami i bazylią )


Kanapek nie jadam zbyt często, ale jak już zjem - to porządnie ;)
A co wybieram zazwyczaj do smarowania pieczywa ? Zazwyczaj masło, lecz bywa i tak, że używam margaryny do smarowania lub masła roślinnego. I nie będę dyskutowała o aspektach zdrowotnych, gdyż każdemu szkodzi co innego - prawda ?
Swoją bagietkę posmarowałam margaryną Śniadaniową PREMIUM z masłem. Zawartość masła stanowi 7,32%, nie dużo i dużo. W żadnej innej margarynie z masłem tyle nie widziałam. Margaryna smakuje jak to margaryna, jednak i zapach masła da się wyczuć. Smaruję cienko, nie zjadam margaryn łyżeczkami i uważam, że od czasu do czasu i margaryna nie zaszkodzi ;)





Składniki:
( na 1 kanapkę )

* 1 półbagietka
* 1/2 kulki mozzarelli dużej ( opakowanie 250 g )
* 1/2 pomidora
* 4-5 oliwek czarnych
* margaryna Śniadaniowa PREMIUM z masłem

na emulsję ( sos ) bazyliową:
* garść liści bazylii
* 1 łyżeczka miodu ( płaska )
* 2 łyżki oliwy z oliwek
* 1 łyżeczka octu jabłkowego
* sól


Wykonanie:
Przygotować emulsję bazyliową.
Liście bazylii umyć, umieścić w pojemniku do miksowania ( lub większym kubku ). Dodać miód, oliwę, ocet jabłkowy i odrobinę soli - zmiksować blenderem.

Półbagietkę przekroić wzdłuż. Posmarować obie połówki bardzo cienką warstwą margaryny Śniadaniowej.
Na połówce bagietki ułożyć plastry mozzarelli, plastry pomidora oraz plasterki oliwek. Całość polać emulsją bazyliową i przykryć drugą połówką bagietki.
Zjadać od razu.




Smacznego !

2 komentarze:

Copyright © 2017 kolorowo-torcikowo